Declaratie beneficiar real amânată – Schimbări legislative 2021
Anul 2021 este in continua schimbare din punct de vedere legislativ, asa ca nu este surprinzator ca in monitorul oficial tot apar modificari si actualizari ale legilor actuale. Acest lucru este usor de sesizat in vederea noilor modificari cu privire la bine-cunoscuta declaratie beneficiar real.
Daca tocmai ce ai intrunit toate demersurile necesare pentru infiintare SRL, atunci te afli la locul potrivit, fiindca aceasta noua modificare te vizeaza in mod direct. Si, bineinteles, chiar si pentru infiintare PFA trebuie sa intocmesti toate demersurile pentru pregatirea si depunerea unui act cu denumirea de declaratie beneficiar real.
Inainte de toate, haide sa lamurim cateva aspecte pentru a avea toate datele problemei inainte de a ne avanta spre termeni de specialitate ce au un grad mai mare de complexitate. In primul rand, vom parcurge impreuna diferentele – in linii mari – dintre infiintare SRL si infiintare PFA, vei descoperi ce presupune o declaratie beneficiar real si, bineinteles, vei afla cand trebuie aceasta declaratie beneficiar real depusa!
Procesul de infiintare SRL poate sa nu difere de cel de infiintare PFA, daca alegi sa parcurgi acesti pasi prin intermediul specialistilor Fabrica-de-Firme.ro! La decizia ta de a incepe propriul business, noi iti suntem aproape cu toate demersurile legale pentru ca ideea ta sa prinda contur, fara prea multe batai de cap si drumuri birocratice din partea ta.
Asa ca, indiferent daca alegi o societate cu raspundere limitata si optezi pentru infiintare SRL ori vrei sa fii persoana fizica autorizata si sa te ajutam cu infiintare PFA, alege serviciile Fabrica-de-Firme.ro! Toate demersurile legale vor fi in grija noastra, iar tie iti va ramane doar sa te bucuri de ideea ta si sa iti vezi de prosperitatea afacerii tale!
Sursă foto Freepik
Cel mai bine pentru a vedea diferentele dintre procesul de infiintare SRL si cel de infiintare PFA ar fi sa parcurgi materialul nostru in care am discutat despre diferentele dintre cele doua.
Infiintare PFA presupune ca tu sa devii persoana fizica autorizata si sa practici o meserie care consta exclusiv in forta ta de munca. Poti deschide PFA daca lucrezi in domeniul IT, de altfel, mai poti infiinta PFA cand ai o idee de afacere si vrei doar sa o testezi sa vezi daca are sau nu viitor. Ulterior, daca acest tip de afacere prinde, poti incepe demersul pentru infiintare SRL. Mai mult decat atat, infiintare SRL este un proces in urma caruia decizi sa construiesti, dar si sa cresti propria ta afacere, prin a dispune de forta de munca calificata si specializata.
Si pentru ca am lamurit diferentele dintre infiintare PFA si infiintare SRL, acum ar fi momentul sa descoperi ce reprezinta o declaratie beneficiar real si care este termenul de depunere in urma amanarii!
Ce presupune o declaratie beneficiar real?
Sursă foto Freepik
Aceasta declaratie de beneficiar real a aparut din nevoia de a combate spalarea banilor, dar si finantarea terorismului. Inca de la aparitia ei, aceasta declaratie beneficiar real trebuia depusa de catre orice societate comerciala inregistrata la ONRC (Oficiul National al Registrului Comertului).
In anul 2020, conform legii 108/2020, obligativitatea cu privire la depunerea acestei declaratii a fost eliminata pentru regiile autonome, companiile si societatile nationale, cat si pentru societatile detinute integral sau majoritar de stat, cat si de persoanele juridice constituite doar din asociati persoane fizice, daca acestia erau singurii beneficiari reali.
Cu toate acestea, tot in 2020, a fost publicata o alta lege cu privire la aceasta declaratie beneficiar real care, conform legii 129/2019 a fost modificata prin Ordonanta de Urgenta 111/2020, care stipula reintroducerea obligativitatii de depunere pentru aceasta declaratie beneficiar real. Singurele entitati scutite sunt regiile autonome, companiile, societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat.
Anul 2021, aduce din nou schimbari, iar prin intermediul legii 101/2021 s-a aprobat OUG 111/2020 si ca urmare a acestei legi, persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului au redevenit obligate sa depuna o declaratie beneficiar real pentru inmatriculare.
De altfel, obligativitatea nu este stipulata doar pentru inmatriculare, ci aceasta declaratie beneficiar real periodica sau anuala se depune ori de cate ori apar modificari, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali.
Cine depune declaratia de beneficiar real?
Sursă foto Freepik
O declaratie beneficiar real poate fi depusa de reprezentantul legal al societatii. Aceasta poate fi depusa fie personal, direct in fata reprezentantului Oficiului Registrului Comertului, sau se poate depune prin intermediul unui reprezentant, avand imputernicire de la notarul public, ori atestata de un avocat.
Asa ca, daca nu doresti sa depui aceasta declaratie beneficiar real in mod personal, o poti face fie la ghiseul ONRC, fie poti delega un specialist Fabrica-de-Firme.ro sa iti fie reprezentat legal, care iti poate depune aceasta declaratie beneficiar real in locul tau.
Se poate depune declarația și altfel decat in format fizic la ghiseul ONRC?
Oficiul National al Registrului Comertului incurajeaza depunerea acestei declaratii in format electronic, ori prin posta sau curier. Mai mult decat atat, transmiterea in format electronic se poate face prin portalul de servicii al ONRC sau pe adresele de e-mail puse la dispozitie de Oficiu.
Pentru cand a fost, totusi, amanata aceasta declaratie de beneficiar real?
In mod normal, aceasta declaratie de beneficiar real trebuia depusa in termen de 15 zile de la data de aprobare a situatiilor financiare anuale. De altfel, se mai cerea depunerea acestei declaratii in momentul in care aparea vreo modificare, de asemenea, in termen de 15 zile de la data la care modificarea a intervenit.
Cu toate acestea, inca o data, noua Ordonanta de Urgenta 43/2021, publicata in Monitorul Oficial la data de 31 mai 2021, stipuleaza faptul ca aceasta declaratie beneficiar real este amanata, solutionand, cel putin pe moment, problema depunerii declaratiei. Altfel spus, termenul de depunere a fost amanat pana la data de 1 octombrie 2021.
Chiar daca obligativitatea depunerii acestui document a fost amanata pana la 1 octombrie 2021, trebuie sa stii ca specialistii Fabrica-de-Firme.ro sunt alaturi de tine si te ajuta cu toate demersurile legale pentru a reusi sa depui acest act.
Pentru a intruni demersurile necesare, vom avea nevoie doar de urmatoarele documente:
- Copie carte de identitate administrator/asociat;
- Copie certificat de inregistrare;
- Copie act constitutiv;
- Procura notariala pentru depunere.
Speram ca aceste informatii ti-au fost de folos si ca vei alege sa te lasi pe mana specialistilor Fabrica-de-Firme.ro! Orice nedumerire ai, nu ezita sa ne contactezi sau sa ne faci o vizita direct la sediul nostru din strada Agricultori, nr. 87!