fbpx
Program: Luni - Vineri / 08:00 - 18:00
Str. Agricultori nr. 87, Sector 2
[email protected] Afișează număr

Infiintare SA - Societate pe actiuni

Procedura de infiintare SA – Societatea pe Actiuni sau S.A. este acel tip de societate care se constitutie, de regula, prin asocierea unui numar mare de persoane fizice sau juridice, cu minim 2 actionari (fara exceptie), care contribuie la formarea capitalului social prin anumite sume de bani sau bunuri determinate, denumite actiuni.

Pentru a demara procedura de infiintare societate pe actiuni Bucuresti, valoarea capitalului social pe care semnatarii actului constitutiv trebuie sa o depuna este determinata. Capitalul social minim nu poate fi mai mic de 90.000 lei sau 25.000 euro si este divizat in actiuni cu valoarea nominala de cel putin 0,1 lei. Obligatiile societatii comerciale pe actiuni sunt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii raspund in limita aportului adus la capitalul social subscris.

Societatea pe actiuni reprezinta o afacere bazata pe capital, unde elementul esential este cota de capital investita de fiecare actionar. Aceasta forma de societate comerciala este administrata de unul sau mai multi administratori, numarul acestora fiind totdeauna impar.

Tot ce trebuie sa stii despre infiintarea unei societati pe actiuni

Societatile pe actiuni dispun de o forma de organizare care permite administratorilor si actionarilor sa desfasoare in comun o activitate comerciala de amploare si sa raspunda pentru obligatiile societatii pe actiuni numai in limita aporturilor la capitalul social.

Modalitatea de infiintare SA se aseamana din anumite puncte de vedere cu procedura infiintarii unei societati cu raspundere limitata. In sensul in care, este necesar sa parcurgi pasii legali si sa indeplinesti anumite obligatii administrative in vederea depunerii dosarului de infiintare la Oficiul Registrului Comertului.

Exista totusi diferente si anumite conditii pentru cei care infiinteaza o societate pe actiuni, iar acestea fac referire la modalitatea de depunere a capitalului social de catre semnatarii actului constitutiv. Asadar, societatea pe actiuni se poate constitui prin subscriere integrala si simultana a capitalului social sau prin subscriptie publica.

Infiintare prin subscriere integrala si simultana a capitalului social: unde capitalul social varsat la constituire nu poate fi mai mic de 30% din capitalul subscris. Partea ramasa trebuie varsata in termen de 12 luni de la inregistrare pentru depunerea in numerar si in termen de 2 ani de la inregistrare pentru depunerea in natura.

Infiintare prin subscriere publica a capitalului social: se elaboreaza un prospect de emisiune semnat de fondatori, in care se stabileste data de inchidere a subscriptiei. Acest document va fi depus la Registrul Comertului din judetul in care se stabileste sediul social al societatii.

Acte infiintare SA – Societate pe actiuni:

Echipa noastra este alaturi de tine cu servicii complete de redactare a actelor, declaratiilor si cererilor, precum si pentru a depune dosarul de infiintare la Registrul Comertului. Pentru a facilita procedura de infiintare si inregistrare a firmei, vom avea nevoie cateva acte necesare infiintare:

  • Carte de identitate actionari/administrator/cenzori
  • Copie de pe dovada de proprietate a sediului social (contract de vanzare cumparare, donatie, certificat de mostenitor, contract de inchiriere vizat de Administratia Financiara etc, acordul vecinilor cu pereti comuni daca sediul va fi la bloc)
  • Carte de identitate proprietar/proprietari sediu social

Costuri infiintare SA:

Pentru infiintare SA cu 2 actionari: 3.500 lei (taxe de Registru si onorariu inclus)

Costuri aditionale

Nu sunt incluse in preturile de mai sus:

– Capital social: 90.000 lei (minimul stabilit prin lege in Romania)

– Tarifele notariale pentru declaratiile de actionar/ administrator/ cenzor/ specimen de semnatura/ procura

Procedura de lucru – Pasi infiintare SA:

Pentru infiintare S.A, vom stabili o intalnire la sediul Fabrica de Firme din Mun. Bucuresti  (Str. Agricultori nr. 87, Sector 2), unde ii vom solicita asociatului documentele enumerate mai sus in vederea efectuarii procedurilor necesare.

Pentru cei care nu pot ajunge la sediul nostru, in urma discutiei telefonice sau pe email ne pot trimite scanat documentele necesare.

In timpul discutiilor noastre, vom incheia un contract de prestari servicii intre Fabrica de Firme si beneficiar. Daca discutia se va desfasura telefonic sau pe email, vom pregati contractul si il vom atasa in email, insotit de factura de avans. Odata ce primim dovada achitarii avansului, vom furniza toate documentele necesare pentru a inregistra firma la Registrul Comertului.

Vom tehnoredacta actul constitutiv, hotararea asociatilor si a tuturor celorlalte decizii si acte necesare precum contract de comodat, daca este cazul. Vom completa cu atentie toate cererile si formularele necesare pentru infiintarea firmei sau pentru orice alte mentiuni sau declaratii solicitate, inclusiv declaratia pe propria raspundere de lipsa asociatiei de proprietari sau locatari.

Echipa noastra se va asigura ca toti pasii sunt intocmiti corespunzator, inclusiv pregatirea documentelor, depunerea lor la Registrul Comertului, ridicarea actelor aprobate si predarea acestora in mainile beneficiarului. Ne vom asigura ca totul decurge cat mai eficient si profesionist posibil, pentru a facilita procesul de infiintare a firmei.

Suna