fbpx
Program: Luni - Vineri / 08:00 - 18:00
Str. Agricultori nr. 87, Sector 2
[email protected] Afișează număr

Infiintare Intreprindere Familiala

Infiintare intreprindere familiala – Intreprinderea familiala (IF) este o forma de organizare economica, fara personalitate juridica, care se constituie printr-un acord de constituire intre un intreprinzator persoana fizica si membrii familiei sale. Pentru a fi definita ca o intreprindere familiala, aceasta trebuie sa fie formata din cel putin doi sau mai multi membri, care participa activ la gestionarea si operarea afacerii.

Acordul de constituire va stipula numele si prenumele membrilor, reprezentantul intreprinderii, data intocmirii, participarea si conditiile participarii fiecarui membru la intreprindere, valoarea cotelor de participare in care se vor imparti veniturile nete, raporturile familiale si conditiile de retragere.

Un IF ofera o mai mare flexibilitate privitor la activitatile economice pe care persoanele fizice le pot desfasura. Membrii unei intreprinderi familiale pot fi simultan PFA (persoane fizice autorizate) sau titulari ai unor intreprinderi individuale. In plus, daca iti doresti sa activezi intr-un alt domeniu de activitate economica decat acela in care ai organizat intreprinderea familiala, poti cumula si calitatea de salariat al unei terte persoane.

Infiintarea unei intreprinderi familiale dureaza intre 3 si 5 zile lucratoare din momentul in care dosarul este pregatit pentru Oficiul National al Registrului Comertului. IF-ul poate avea angajati, insa din moment ce forma de organizare se bazeaza pe desfasurarea activitatilor intr-un cadru familial, angajatii nu pot fi persoane straine.

Conditii infiintare IF

Dispozitiile prevazute de OUG nr. 44/2008, stabilesc anumite conditii premergatoare infiintarii unui IF, in sensul ca este imperativ ca aceasta sa dispuna de un sediu profesional pe teritoriul Romaniei. Ca o conditie de validitate, intreprinderea trebuie sa fie inregistrata si autorizata conform prevederilor legale, fiind, de asemenea, obligata sa obtina toate aprobarile, licentele sau avizele necesare desfasurarii activitatii economice alese.

Anuntarea sediului profesional se va efectua in momentul depunerii cererii de inregistrare si autorizare la Registrul Comertului. Un aspect esential este ca cel putin unul dintre membrii intreprinderii familiale sa aiba dreptul de folosinta asupra spatiului mentionat in declaratie.

Acte necesare pentru infiintare intreprindere familiala – IF

  • Carte de identitate titulari – membri ai unei familii pana la gradul IV inclusiv
  • 3 variante de denumire
  • Acte de studii (in domeniul in care se doreste autorizarea)
  • Specimenul de semnatura al reprezentantului Intreprinderii Familiale – obtinut la notariat
  • Dovada de proprietate pentru adresa la care se va stabili sediul profesional (contract de vanzare-cumparare, donatie, certificat de mostenitor, contract de comodat, contract de inchiriere vizat de Administratia Financiara etc., acordul vecinilor cu pereti comuni daca sediul va fi la bloc)
  • Specimen de semnatura dat la notariat
  • Procura speciala pentru reprezentantul desemnat prin acordul de constituire va gestiona interesele intreprinderii sub forma unui inscris sub semnatura privata

Costuri infiintare Intreprindere Familiala

390 lei (taxe de Registru si onorariu inclus)

Procedura de lucru – Pasi infiintare IF:

Stabilim o intalnire la sediul Fabrica de Firme din Mun. Bucuresti (Str. Agricultori nr. 87, Sector 2), unde ii vom solicita asociatului documentele enumerate mai sus in vederea efectuarii procedurilor necesare. Pentru cei care nu pot ajunge la sediul nostru, in urma discutiei telefonice sau pe email ne pot trimite scanat documentele necesare pentru a pregati dosarul ce urmeaza a fi depus la Oficiul Registrului Comertului.

In timpul discutiilor noastre, vom incheia un contract de prestari servicii intre Fabrica de Firme si beneficiar. Daca discutia se va desfasura telefonic sau pe email, vom pregati contractul si il vom atasa in email, insotit de factura de avans. Odata ce primim dovada achitarii avansului, vom furniza toate documentele necesare la Registrul Comertului pentru inregistrarea filialei.

Vom pregati, depune, ridica si inmana actele finale de la Registrul Comertului.

Suna