Suspendare activitate firma
Procedura de suspendare activitate firma este o solutie temporara pentru o societate comerciala care se afla intr-un impas, in care asociatii vor sa regandeasca strategia de afaceri. Decizia de suspendare temporara a activitatii nu scuteste societatile de la depunerea situatiilor financiare (bilant, balanta), fie ele si cu rezultat 0.
Cu toate acestea, asociatii pot beneficia de regimul de declarare derogatoriu, prin depunerea unei cereri la ANAF, situatie in care nu vor mai fi nevoiti sa depuna anual bilantul pe zero. In vederea depunerii acestei declaratii, este necesara prezentarea dovezii de suspendare eliberate de Oficiul Registrului Comertului.
Suspendare activitate firma – Ce trebuie sa stii:
Activitatea unei firme sau a unui PFA se poate suspenda doar pentru o perioada de maxim 3 ani de la data inregistrarii mentiunii in evidentele organului fiscal competent. Asociatii pot opta si pentru o perioada de suspendare mai mica de 3 ani.
La finalul perioadei temporare de suspendare a activitatii, firmele nu pot relua activitatea imediat, ci va fi nevoie o noua depunere a mentiunii de reluare a activitatii la sediul Oficiului Registrului Comertului. In vederea procedurii de suspendare activitate firma cu angajati, este necesara notificarea Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM), printr-o declaratie din care sa rezulte incetarea contractelor de munca, in urma deciziei de a suspenda activitatea firmei.
Dincolo de procedura in sine, exista si cateva avantaje suspendare activitate firma, dintre care cele mai notabile sunt scutirea de la plata impozitului minim (in cazul in care nu exista datorii catre bugetul de stat) si scutirea de la depunerea declaratiilor fiscale pentru taxe si impozite.
Acte necesare suspendare activitate firma
Pentru a demara procesul de suspendare firma, consultantii Fabrica de Firme vor avea nevoie de o serie de documente necesare:
- Carte de identitate asociat/asociati
- Certificatele constatatoare emise la infiintarea societatii – in original
- Copie Certificat de Inregistrare Societate
Costuri suspendare activitate firma
390 lei (taxe de Registru si onorariu inclus)
Procedura de suspendare activitate firma ONRC
In vederea suspendarii activitatii firmei, vom stabili o intalnire la sediul Fabrica de Firme din Mun. Bucuresti (Str. Agricultori nr. 87, Sector 2), unde ii vom solicita asociatului documentele enumerate mai sus in vederea efectuarii procedurilor necesare.
Pentru cei care nu pot ajunge la sediul nostru, in urma discutiei telefonice sau pe email ne pot trimite scanat documentele necesare pentru a fi depuse la Registrul Comertului.
In timpul discutiilor noastre, vom incheia un contract de prestari servicii intre Fabrica de Firme si beneficiar. Daca discutia se va desfasura telefonic sau pe email, vom pregati contractul si il vom atasa in email, insotit de factura de avans. Odata ce primim dovada achitarii avansului, vom furniza toate documentele necesare pentru inregistrarea deciziei la organul fiscal competent.
Ne vom ocupa de tehnoredactarea actului constitutiv, hotararea asociatilor, decizia asociatului unic si a tuturor celorlalte decizii si acte necesare. Vom completa cu atentie toate cererile si formularele necesare procesului de suspendare activitate firma ANAF si orice alte mentiuni sau declaratii solicitate.
Echipa noastra se va asigura ca toti pasii sunt intocmiti corespunzator, inclusiv pregatirea documentelor, depunerea lor la Registrul Comertului, ridicarea actelor aprobate si predarea acestora in mainile beneficiarului. Ne vom asigura ca totul decurge cat mai eficient si profesionist posibil, pentru a facilita intregul proces.