fbpx
Program: Luni - Vineri / 08:00 - 18:00
Str. Agricultori nr. 87, Sector 2
[email protected] Afișează număr

Inregistrare sediu secundar la Administratia Financiara

De obicei, companiile din Romania au un sediu social inregistrat in certificatul de inregistrare la ONRC, dar pot avea si unul sau mai multe sedii secundare unde isi desfasoara efectiv afacerea. Astfel, sediul secundar poate lua mai multe forme: de la magazine de desfacere la ateliere sau depozite si joaca un rol esential in dezvoltarea si succesul unei afaceri.

In vederea inregistrarii sediilor secundare, legea prevede anumite criterii si proceduri pe care companiile trebuie sa le urmeze. Procedura de lucru poate deveni uneori o sarcina complexa si solicitanta, motiv pentru care Fabrica de Firme vine in intampinarea antreprenorilor cu servicii complete privind inregristrarea sediilor secundare pentru a facilita procesul si a ajuta companiile sa respecte toate cerintele legale.

Inregistrare sediu secundar Administratia Financiara - Procedura de lucru

Indiferent de dimensiunea sau sectorul de activitate al companiei tale, Fabrica de Firme ofera servicii personalizate, adaptate nevoilor specifice ale fiecarui client. Astfel, te putem ajuta sa te concentrezi asupra dezvoltarii afacerii tale in timp ce ne ocupam de toate aspectele legate de inregistrare.

Cu experienta vasta in acest domeniu, suntem pregatiti sa consiliem si sa asistam companiile in fiecare etapa a procesului. De la pregatirea documentelor pana la depunerea acestora la autoritatile competente, ne ocupam de toate detaliile.

Documente inregistrare sediu secundar cand societatea are 5 salariati

Pentru societatile care au cel putin 5 angajati, este obligatoriu sa solicite inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor la organul fiscal subordonat ANAF in raza teritoriala a adresei unde se desfasoara activitatea sediilor.

Aceasta solicitare trebuie facuta in termen de 30 de zile de la data infiintarii, iar procedura implica completarea formularului 060, cunoscut sub denumirea de „Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni/Declaratia de radiere pentru sediile secundare.”

  • Copie dupa certificatul de inregistrare fiscal a persoanei juridice de care apartine sediul secundar sau filiala
  • Dovada de spatiu pentru sediul sau sediile declarate
  • Certificatul constatator privind infiintarea sediului social la ONRC
  • Rezolutia de la ONRC
  • Declaratie pe proprie raspundere ca societatea are 5 angajati

In schimb, firmele care opereaza cu mai mult de 5 angajati in sediile secundare vor primi de la ANAF, dupa depunerea documentatiei corespunzatoare, un cod de identificare fiscal pentru acel sediu secundar, pe care il vor utiliza pentru declararea impozitului pe veniturile de natura salariala in declaratia 112 ale angajatilor care sunt angajati la acel punct de lucru inregistrat.

Acte necesare inregistrare sediu secundar cand societatea are sub 5 salariati

In situatia in care se doreste inregistrarea unor sedii secundare pentru societatile care au mai putin de 5 angajati, exista obligatia legala de a declara infiintarea acestora. Aceasta obligatie este reglementata de articolul 85, alineatul (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

La infiintare nu se va atribui un cod de identificare fiscala, intrucat nu se inregistreaza fiscal ca platitoare de impozit pe venituri asimilate salariilor. In vederea inregistrarii, sunt necesare urmatoarele documente:

  • Completarea formularului 061 – declaratia de inregistrare pentru sedii secundare, care se depune in termen de 30 de zile de la infiintare

Nota: Formularul 061 trebuie completat de catre contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania care doresc infiintarea acestor filiale sau puncte de lucru secundareCosturi inregistrare sedii secundare

  • Copie dupa certificatul de inregistrare fiscal a persoanei juridice de care apartine sediul secundar sau filiala
  • Dovada de spatiu pentru sediul sau sediile declarate
  • Certificatul constatator privind infiintarea sediului social la ONRC
  • Rezolutia de la ONRC
  • Declaratie pe proprie raspundere ca societatea are mai putin de 5 salariati

Costuri inregistrare sediu secundar Administratia Financiara

Pentru a inregistra sediile secundare la Administratia Financiara, percepem un onorariu de 200 RON. In cazul in care se doreste si achizitionarea Registrului Unic de Control pentru noul punct de lucru, se achita in plus 130 RON.

Onorariul pentru obtinerea numarului EORI de la Autoritatea Vamala Bucuresti este de 300 RON.

Pentru o societate cu bilant pe 0, pentru intocmirea bilantului de lichidare, onorariul este de 500 RON. Acest cost include si intocmirea cumulul de documente necesare care urmeaza a fi depuse la Administratia Financiara pentru obtinerea Certificatului de atestare fiscala.

Suna