fbpx
Program: Luni - Vineri / 08:00 - 18:00
Str. Agricultori nr. 87, Sector 2
[email protected] Afișează număr

Infiintare Filiala

Infiintare filiala – Filiala, spre deosebire de sucursala, este o societate comerciala cu personalitate juridica si patrimoniu propriu care se infiinteaza in conditiile stabilite de lege pentru constituirea societatilor comerciale, in una dintre urmatoarele forme: societate comerciala in nume colectiv, societate in comandita simpla, societate pe actiuni, societate in comandita pe actiuni si societate cu raspundere limitata.

Avand personalitate juridica, filiala participa la raporturile juridice in nume propriu, dobandind drepturi si asumandu-si obligatii in fata legii si poate incheia contracte, actiona in justitie si desfasura operatiuni financiare ca entitate de sine statatoare.

Acte necesare infiintare filiala

In vederea definitivarii procesului de infiintare si autorizare filiala in Romania, se impune respectarea unei proceduri legale si depunerea unor formulare si documente necesare. Actele juridice pe care trebuie sa le pregatesti sunt urmatoarele:

  • 3 variante de denumire pentru rezervare
  • completarea cererii de inregistrare
  • Decizia Asociatului Unic, a societatii-mama prin care se aproba participarea la constituirea filialei pe teritoriul Romaniei. Aceasta decizie indica tipul de activitate al filialei, persoana imputernicita sa reprezinte filiala pe parcursul de infiintare si autorizare si sa actioneze in numele sau (sa cuprinda toate datele de indentificare ale societatii, cat si cele pentru asociat unic; administrator, reprezentant legal) si confirmarea societatii-mama ca actele reprezentantilor sai sunt obligatorii pentru aceasta;
  • Toate documentele societatii-mama, traduse (in cazul in care sunt intr-o limba straina), supralegalizate si apostilate;
  • Declaratia data pe propria raspundere ale asociatilor sau administratorilor, la notar sau in fata avocatului, din care sa rezulte ca sunt indeplinite toate conditiile de functionare in conformitate cu prevederile legale si care sa specifice ca administratorul accepta in mod expres mandatul, ca persoana juridica straina nu are datorii fiscale fata de statul roman;
  • Specimenele de semnatura ale reprezentantilor/admistratorilor obtinute la notariat;
  • Certificatul de bonitate bancara;
  • Procura autentificata la notariat pentru reprezentantul legal si copie a Cartii de Identitate
  • Copie dupa dovada pentru sediul social al filialei

Costuri asociate infiintarii unei filiale

Procesul de infiintare a filialei unei companii este simplificat din punctul de vedere al pregatirii actelor necesare pentru dosarul care va fi depus la Registrul Comertului.

Pentru infiintare filiala:

1500 lei (taxe de Registru si onorariu inclus)

Costuri aditionale

Nu sunt incluse in preturile de mai sus:

  • Capitalul social: 1 leu (minimul stabilit prin lege in Romania)
  • Tarifele notariale pentru declaratiile de asociat/administrator/specimen de semnatura/procura  (estimativ 150 lei)

Procedura de lucru – Pasi infiintare filiala

Stabilim o intalnire la sediul Fabrica de Firme din Mun. Bucuresti (Str. Agricultori nr. 87, Sector 2), unde ii vom solicita asociatului documentele enumerate mai sus in vederea efectuarii procedurilor necesare. Pentru cei care nu pot ajunge la sediul nostru, in urma discutiei telefonice sau pe email ne pot trimite scanat documentele necesare pentru a pregati dosarul ce urmeaza a fi depus la Registrul Comertului.

In timpul discutiilor noastre, vom incheia un contract de prestari servicii intre Fabrica de Firme si beneficiar. Daca discutia se va desfasura telefonic sau pe email, vom pregati contractul si il vom atasa in email, insotit de factura de avans. Odata ce primim dovada achitarii avansului, vom furniza toate documentele necesare la Registrul Comertului pentru inregistrarea filialei.

Ne vom ocupa de tehnoredactarea tuturor documentelor necesare de la actul constitutiv, hotararea asociatilor si a tuturor celorlalte decizii pana la contractul de comodat, daca este cazul. Vom completa cu atentie toate cererile si formularele necesare pentru infiintare si autorizare a unei filiale sau pentru orice alte mentiuni sau declaratii solicitate, inclusiv declaratii pe propria raspundere de lipsa asociatiei de proprietari sau locatari.

Echipa noastra se va asigura ca pasii si procedurile sunt intocmite cu promptitudine, inclusiv pregatirea documentelor, depunerea lor la Registrul Comertului, ridicarea actelor aprobate si predarea acestora in mainile beneficiarului. Ne vom asigura ca totul decurge cat mai eficient si profesionist posibil, pentru facilitarea procesului de infiintare a filialei unei companii straine sau uneia cu sediu social local.

Suna