Schimbare administrator firma
Societatea este administrata de unul sau mai multi administratori, care pot fi sau nu asociati ai societatii, numiti prin actul constitutiv sau de Adunarea Generala. Revocarea se face tot de catre Adunarea Generala si in caz de demisie a administratorului, este de obligatia asociatilor ca in cel mai scurt timp sa se numeasca un nou administrator.
Procesul de numire sau revocare al administratorului dureaza intre 5 si 7 zile de la data emiterii documentelor depuse la Oficiul Registrului Comertului.
Decizia de schimbare de administrator firma: tot ce trebuie sa stii
Potrivit legii, schimbarea administratorului in cadrul unei firme reprezinta o procedura esentiala pentru gestionarea eficienta a societatii si poate fi motivata de diverse circumstante, precum demisia administratorului sau decizia Adunarii Generale de a opera o schimbare in conducerea entitatii.
In conformitate cu actul constitutiv sau cu hotararile Adunarii Generale, o firma poate avea un reprezentant sau mai multi administratori, care pot fi sau nu asociati ai societatii. Schimbarea in aceasta pozitie poate avea loc prin demisie sau prin revocare, aceasta din urma fiind o decizie care apartine Adunarii Generale. In cazul demisiei unui administrator, asociatii sunt obligati sa numeasca un inlocuitor in cel mai scurt timp posibil.
Adunarea Generala a Asociatilor are rolul crucial in procesul de schimbare a administratorului. Aceasta adopta deciziile privind numirea sau revocarea, iar aceste hotarari trebuie sa fie conforme cu prevederile legale si cu actul constitutiv al societatii.
Noii administratori, persoanele numite ca urmare a demisiei sau revocarii unui administrator anterior, preiau responsabilitatile de conducere si gestionare ale societatii. Ei vor asigura continuitatea operatiunilor si vor lua deciziile necesare pentru buna functionare a firmei.
Actele necesare schimbare administrator firma
Pregatirea dosarului de acte pentru schimbare administrator trebuie sa respecte anumite prevederi si sa contina urmatoarele documente:
- Carte de identitate asociat / asociati / administrator / noul administrator
- Copie a certificatului de Inregistrare a societatii
- Copie a actului constitutiv
Costuri pentru schimbare administrator ONRC
590 lei
Procedura de schimbare administrator firma
Pentru schimbarea administratorului firmei vom stabili o intalnire la sediul Fabrica de Firme din Mun. Bucuresti (Str. Agricultori nr. 87, Sector 2), unde ii vom solicita administratorului documentele enumerate mai sus in vederea efectuarii procedurilor necesare.
Pentru cei care nu pot ajunge la sediul nostru, in urma discutiei telefonice sau pe email ne pot trimite scanat documentele necesare pentru a fi depuse la Registrul Comertului.
In timpul discutiilor noastre, vom incheia un contract de prestari servicii intre Fabrica de Firme si beneficiar. Daca discutia se va desfasura telefonic sau pe email, vom pregati contractul si il vom atasa in email, insotit de factura de avans. Odata ce primim dovada achitarii avansului, vom furniza toate documentele necesare pentru modificare administrator firma la Registrul Comertului.
Ne vom ocupa de tehnoredactarea actului constitutiv, hotararea asociatilor si a tuturor celorlalte decizii si acte necesare precum contract de comodat, daca este cazul. Vom redacta si completa cu atentie toate cererile si formularele necesare declararii noului administrator sau pentru orice alte mentiuni sau declaratii solicitate, inclusiv declaratii pe propria raspundere de lipsa asociatiei de proprietari sau locatari.
Echipa noastra se va asigura ca toti pasii sunt intocmiti corespunzator, inclusiv pregatirea documentelor, depunerea lor la Registrul Comertului, ridicarea actelor aprobate si predarea acestora in mainile beneficiarului. Ne vom asigura ca totul decurge cat mai eficient si profesionist posibil, pentru facilitarea deciziei de a schimba administratorul actual al firmei.