fbpx
Program: Luni - Vineri / 08:00 - 18:00
Str. Agricultori nr. 87, Sector 2
[email protected] Afișează număr

Prelungire sediu social / Punct de lucru

Atunci cand se apropie finalul termenului de valabilitate pentru care sediul social sau punctul de lucru au fost stabilite, este foarte important sa se faca demersurile de prelungire termen de valabilitate sediu social firma. In situatia in care acest termen a expirat, societatea poate fi declarata inactiva. Totusi, trebuie mentionat, ca termenul poate fi prelungit printr-o simpla modificare pe actul constitutiv.

In acest context, se pot inscrie fapte atat in cazierul fiscal al societatii, cat si in cazierul fiscal al asociatului, iar societatilor platitoare de TVA li se va retrage codul de TVA. Mai jos poti regasi articolul din lege care reglementeaza aceasta situatie:

Art. 92 alin. (1) – (3) din Codul de procedura fiscala pentru prelungirea sediului social

(1) Contribuabilul/Platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica este declarat inactiv si ii sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:

  • Nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
  • Se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
  • Organul fiscal central constata ca activitatea firmei nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
  • Inactivitatea temporara inscrisa la Registrul Comertului;
  • Durata de functionare a societatii este expirata;
  • Societatea nu mai are organe statutare
  • Durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata.

(2) In cazul prevazut la alin. (1) lit. a), declararea in inactivitate nu se poate face inainte de implinirea termenului de 15 zile prevazut la art. 107 alin. (1).
(3) In cazurile prevazute la alin. (1) lit. f) si g), declararea in inactivitate se va face dupa implinirea termenului de 30 de zile de la comunicarea catre contribuabil/platitor a unei notificari referitoare la situatiile respective.

Tot ce trebuie sa stii despre prelungire valabilitate sediu social firma

Foarte important: in momentul declararii inactivitatii unui contribuabil i se anuleaza prin efectul legii inregistrarea in scopuri de TVA. Acest fapt nu inseamna ca devine neplatitor de TVA, ci va colecta TVA la livrarile/prestarile efectuate, fara ca acesta sau clientii acestuia sa aiba dreptul sa deduca TVA.

Procedura reglementata de acest ordin este foarte vasta si este particularizata fiecarui temei normativ din Codul de procedura ce conduce la declararea inactivitatii contribuabililor.

Pentru a evita astfel de situatii, consultantii Fabrica de Firme te vor sprijini sa faci demersurile necesare pentru a prelungi sediul social sau valabilitatea punctului de lucru in cel mai scurt timp posibil.

Acte necesare prelungire sediu social ONRC

Pentru a prelungi perioada de valabilitate a sediului social al firmei si a pastra adresa sediului social, este nevoie de prezentarea documentelor de mai jos la oficiile organelor fiscale competente (ANAF, ONRC):

  • Copii dupa actele necesare societatii
  • Copii dupa buletinele asociatilor
  • Copie contract anterior sediu sau act aditional
  • Stampila societatii

Costuri prelungire punct de lucru ONRC

Pentru a depune dosarele si a modifica termenul de valabilitate pentru sediul social, procesul prelungirii presupune urmatorul cost – 300 lei

Procedura de lucru ONRC prelungire sediu social

Pentru prelungire sediu social firma vom stabili o intalnire la sediul Fabrica de Firme din Mun. Bucuresti (Str. Agricultori nr. 87, Sector 2), unde ii vom solicita administratorului documentele enumerate mai sus in vederea efectuarii procedurilor necesare.

Pentru cei care nu pot ajunge la sediul social, in urma discutiei telefonice sau pe email ne pot trimite scanat documentele solicitate pentru a fi depuse la Registrul Comertului.

In timpul discutiilor noastre, vom incheia un contract de prestari servicii intre Fabrica de Firme si beneficiar. Daca discutia se va desfasura telefonic sau electronic (pe email), vom pregati contractul si il vom atasa in email, insotit de factura de avans. Odata ce primim dovada achitarii avansului, vom furniza intregul cumul de acte complete procedurii de modificare sediu social ce trebuie prelungit la Registrul Comertului.

Ne vom ocupa de tehnoredactarea actului constitutiv, hotararea asociatilor si a tuturor celorlalte decizii si acte necesare prelungire valabilitate punct de lucru precum contractul de comodat, daca este cazul sau certificat constatator. Vom completa cu atentie toate cererile si formularele necesare pentru prelungirea sediului social al unei firme care expira sau pentru orice alte mentiuni sau declaratii solicitate, inclusiv declaratii pe propria raspundere de lipsa asociatiei de proprietari sau locatari.

Echipa noastra se va asigura ca toti pasii sunt intocmiti corespunzator, inclusiv pregatirea calupului de acte necesare prelungire punct de lucru, depunerea dosarului la Registrul Comertului, ridicarea actelor aprobate si predarea acestora in mainile beneficiarului. Ne vom asigura ca totul decurge cat mai eficient si profesionist posibil, pentru a facilita procesul de prelungire de sediu social al firmei.

Suna