fbpx
Program: Luni - Vineri / 08:00 - 18:00
Str. Agricultori nr. 87, Sector 2
[email protected] Afișează număr

Infiintare Intreprindere Individuala

Infiintare intreprindere individuala – Pentru antreprenorii care doresc o forma juridica simpla si avantajoasa din punct de vedere financiar, infiintarea unei intreprinderi individuale reprezinta o optiune atragatoare. Aceasta ofera o serie de beneficii care pot sustine dezvoltarea si operarea eficienta a afacerii, in special in cazul celor care cauta o solutie destul de simpla si usor de administrat.

Procesul de infiintare a unei intreprinderi individuale este mai putin complex si mai putin costisitor prin comparatie cu alte structuri legale. Pe langa aspectul financiar, intreprinderea individuala aduce cu sine si o administrare mai facila. Regimul contabil este mai simplu, iar antreprenorii pot alege intre sistemul de contabilitate in functie de nevoile si preferintele lor.

Ce inseamna intreprindere individuala?

Conform dispozitiilor prevazute in OUG nr 44/2008, intreprinderea individuala este o forma de organizare a activitatilor economice in care un intreprinzator persoana fizica initiaza si desfasoara o afacere comerciala, de productie sau de prestare a serviciilor fara a infiinta o societate juridica separata. In aceasta structura, titularul utilizeaza resursele financiare, forta de munca, materiile prime, mijloacele logistice si de informatii pentru a desfasura activitati economice in mod sistematic, organizat si permanent.

O intreprindere individuala nu are personalitate juridica distincta de cea a titularului sau si implica asumarea directa a raspunderii legale, financiare si operationale de catre intreprinzatorul individual. Desi nu are personalitate juridica, pentru a putea functiona in parametri legali, intreprinderea individuala trebuie sa fie inregistrata la Registrul Comertului si autorizata conform legislatiei in vigoare, fiind supusa unor obligatii fiscale, inclusiv in scopuri de TVA, daca este cazul.

Caracteristicile unei intreprinderi individuale prin comparatie cu PFA

Adesea comparata ca mod de organizare cu un PFA (persoana fizica autorizata), intreprinderea individuala ofera antreprenorilor la inceput de drum oportunitatea de a administra afaceri la o scara mai mare, datorita posibilitatii de a beneficia de mai multe resurse si competente.

O intreprindere individuala poate avea angajati intr-un numar mai mare decat un PFA, pe baza unui contract individual de munca inregistrat la Inspectoratul Teritorial de Munca. Titularul unei intreprinderi individuale, in calitate de angajator persoana fizica, poate recruta pana la maximum 8 angajati, spre deosebire de limita de 3 impusa PFA-urilor.

O alta caracteristica distinctiva a intreprinderii individuale o constituie diversitatea activitatilor pe care le poate desfasura. Codul CAEN permite o limita de 10 clase de activitati pentru o intreprindere individuala, in timp ce pentru persoanele fizice autorizate aceasta limita este de doar 5 clase.

Pe langa acest aspect, II se bucura de un alt avantaj important in ceea ce priveste contabilitatea. Aceasta poate fi gestionata intr-un mod simplu, avand posibilitatea de a alege intre sistemul de contabilitate in sistem real si sistemul de norma de venit. Aceasta abordare simplificata poate reduce povara administrativa a antreprenorilor individuali, permitandu-le sa se concentreze mai mult pe dezvoltarea si gestionarea afacerii.

De asemenea, prin comparatie cu alte forme juridice, intreprinderea individuala garanteaza stabilitate si durabilitate unei afaceri. Activitatea intreprinderii poate fi preluata de catre mostenitorii titularului,  asigurand faptul ca eforturile si investitiile facute in dezvoltarea sa nu se pierd odata cu trecerea timpului sau in urma unor evenimente neprevazute.

In cat timp poti infiinta o intreprindere individuala?

Daca alegi sa beneficiezi de serviciile noastre de infiintare a unei intreprinderi individuale, vei avea parte de o experienta simplificata si eficienta in ceea ce priveste procesul de autorizare. Intreaga procedura va fi finalizata intr-un interval de timp intre 3 si 5 zile lucratoare, de la momentul in care dosarul cu toate actele necesare este pregatit si gata pentru a fi inregistrat la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC).

Acte necesare infiintare intreprindere individuala:

La fel ca in cazul altor tipuri de societati, pentru inregistrarea in Registrul Comertului a unei intreprinderi individuale, intreprinzatorul persoana fizica trebuie sa respecte anumite prevederi legale cu privire la stabilirea unui sediu profesional, precum si pregatirea documentelor necesare care atesta pregatirea profesionala in domeniul de activitate care va fi desfasurat.

  • Cartea de identitate a titularului persoana fizica
  • Acte de studii (care sa ateste pregatirea profesionala a titularului intreprinderii in domeniul in care se doreste autorizarea sau documente din care sa reiasa experienta profesionala in domeniu)
  • Dovada de proprietate pentru adresa la care se va stabili sediul profesional (contract de vanzare-cumparare, donatie, certificat de mostenitor, contract de inchiriere vizat de ANAF, acordul vecinilor cu pereti comuni daca sediul va fi la bloc)
  • Specimenul de semnatura dat la notariat
  • Procura notariala pe numele consultantului Fabricii de Firme care se va ocupa de depunerea dosarului la Registrul Comertului

Costuri infiintare intreprindere individuala

390 lei (taxe de Registru si onorariu inclus)

Procedura de lucru infiintare intreprindere individuala

Stabilim o intalnire la sediul Fabrica de Firme din Mun. Bucuresti (Str. Agricultori nr. 87, Sector 2), unde ii vom solicita titularului documentele enumerate mai sus in vederea efectuarii procedurilor necesare. Pentru cei care nu pot ajunge la sediul nostru, in urma discutiei telefonice sau pe email ne pot trimite scanat documentele necesare pentru a pregati dosarul ce urmeaza a fi depus la Registrul Comertului.

In timpul discutiilor noastre, vom incheia un contract de prestari servicii intre Fabrica de Firme si beneficiar. Daca discutia se va desfasura telefonic sau pe email, vom pregati contractul si il vom atasa in email, insotit de factura de avans. Odata ce primim dovada achitarii avansului, vom furniza toate documentele necesare la ONRC pentru inregistrarea intreprinderii.

Vom pregati, depune, ridica si inmana actele finale de la Registrul Comertului.

Suna