Infiintare SRL-D
Societatea cu raspundere limitata debutant, pe scurt SRL-D este un tip de forma juridica a societatilor comerciale special gandita pentru a incuraja spiritul antreprenorial al tinerilor. Prin comparatie cu o societate cu raspundere limitata, firma de tip SRL-D se constituie pe o durata nelimitata. Pentru a infiinta un SRL-D, intreprinzatorul debutant trebuie sa indeplineasca cateva cerinte, inclusiv sa nu aiba experienta anterioara in conducerea unei afaceri.
Deschiderea unei intreprinderi mici si mijlocii prin intermediul unei societati cu raspundere limitata – debutant se aseamana cu infiintarea unui SRL. Altfel spus, va trebui sa stabilesti denumirea firmei, sediul social care va functiona ca punct de lucru al intreprinderii si, bineinteles, sa pregatesti dosarul cu acte infiintare SRL-D pe care le vei depune la Oficiul Registrului Comertului.
Diferenta majora intre un SRL si un SRL-D consta in acordarea unor scutiri de la plata anumitor taxe catre stat. Aceste scutiri sunt acordate in termen de 3 ani de la momentul in care dosarul se depune la Registrul Comertului. De asemenea, inainte de a pregati actele necesare pentru depunerea dosarului la Registrul Comertului, trebuie sa ai in vedere ca pentru o societate cu raspundere limitata debutant sunt prevazute cateva criterii suplimentare.
- O societate cu raspundere limitata debutant se constitutie pe durata nelimitata, insa isi va pierde statutul:
- la data de 31 decembrie a anului in care se implinesc 3 ani de la data inregistrarii
- la data la care autoritatile competente constata ca societatea nu mai indeplineste una dintre conditiile prevazute de lege
- la data la care activitatea microintreprinderii a incetat voluntar sau cand a fost declansata procedura de insolventa
- la implinirea a 45 de zile lucratoare de la data scadentei unei obligatii fiscale neindeplinite
- la data depunerii situatiei financiare semestriale sau anuale, daca cifra de afaceri pe anul in curs a atins echivalentul in lei al sumei de 500.000 Euro
Conditii infiintare SRL-D:
Primul si poate cel mai important aspect este legat de calitatea de asociat sau actionar in cadrul unei intreprinderi deja constituite in Spatiul Economic European. Persoana care doreste sa deschida un SRL-D nu trebuie sa fi avut si nici sa detina in prezent aceasta calitate constituita anterior datei inregistrarii la Registrul Comertului.
Un alt aspect tine de structura de conducere. Un SRL-D poate fi administrat fie de un asociat unic, fie de unul sau mai multi administratori dintre asociati. Pentru a asigura un mediu de lucru colaborativ si eficient, un SRL-D permite un numar maxim de 5 asociati. Aceasta ofera flexibilitate in gestionarea operationala a afacerii, asigurand totodata o raspundere directa si implicare activa din partea celor implicati.
Obiectul de activitate al SRL-D este limitat la cel mult 5 grupe de activitate din clasificarea activitatilor din economia nationala (CAEN Rev. 2). In aceste grupe de activitate nu pot fi incluse: intermedieri financiare si asigurari, tranzactii imobiliare, activitati de jocuri de noroc sau pariuri, productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope, precum si activitatile excluse de normele europene pentru care nu se poate acorda ajutor de stat.
Un avantaj semnificativ al SRL-D este reprezentat de scutirile fiscale de care poate beneficia. Acestea includ, insa nu se limiteaza la, scutirea de la plata taxelor de inregistrare la Registrul Comertului si continua prin reducerea sau eliminarea contributiilor la Asigurarile Sociale pentru angajati, in functie de legislatia in vigoare. Aceste facilitati sunt aplicabile pentru un numar de maximum 4 salariati, angajati pe perioada nedeterminata si continua.
Acte necesare infiintare SRL-D:
Echipa noastra este alaturi de tine si te ajuta cu servicii complete de redactare a actelor si depunerea dosarului la Oficiul National al Registrului Comertului, daca pregatesti urmatoarele:
- 3 variante de denumire pentru viitoarea societate
- Carte de identitate asociat/asociati/administrator
- Copie de pe dovada de proprietate a sediului social (contract de vanzare cumparare, donatie, certificat de mostenitor, contract de inchiriere vizat de Administratia Financiara etc, acordul vecinilor cu pereti comuni daca sediul va fi la bloc)
- Carte de identitate proprietar/proprietari sediu social
Costuri infiintare SRL-D:
Ne vom ocupa de tehnoredactarea actului constitutiv, hotararea asociatilor si a tuturor celorlalte decizii si acte necesare. Vom completa cu atentie toate cererile si formularele pentru infiintarea firmei sau pentru orice alte mentiuni sau declaratii solicitate, inclusiv declaratii pe propria raspundere de lipsa asociatiei de proprietari sau locatari.
Infiintare SRL-D: 390 lei
Costuri aditionale
Nu sunt incluse in preturile de mai sus:
– Capitalul social: 1 leu (minimul stabilit prin lege in Romania)
– Tarifele notariale pentru declaratiile de asociat/ administrator/ specimen de semnatura/ procura (estimativ 250 lei)
Procedura de lucru – Pasi infiintare SRL-D:
Pentru infiintare SRL vom stabili o intalnire la sediul Fabrica de Firme din Mun. Bucuresti (Str. Agricultori nr. 87, Sector 2), unde ii vom solicita administratorului documentele enumerate mai sus in vederea efectuarii procedurilor necesare.
Pentru cei care nu pot ajunge la sediul nostru, in urma discutiei telefonice sau pe email ne pot trimite scanat documentele necesare pentru a fi depuse la Registrul Comertului.
In timpul discutiilor noastre, vom incheia un contract de prestari servicii intre Fabrica de Firme si beneficiar. Daca discutia se va desfasura telefonic sau pe email, vom pregati contractul si il vom atasa in email, insotit de factura de avans. Odata ce primim dovada achitarii avansului, vom furniza toate documentele necesare pentru a inregistra firma la Registrul Comertului.
Echipa noastra se va asigura ca toti pasii sunt realizati corespunzator, inclusiv pregatirea documentelor, depunerea lor la Registrul Comertului, ridicarea actelor aprobate si predarea acestora in mainile beneficiarului. Ne vom asigura ca totul decurge cat mai eficient si profesionist posibil, pentru a facilita procesul de infiintare a firmei.