Cesiune parti sociale
Cesiunea partilor sociale ale unei societati (SRL) se poate realiza fie intre asociati, fie catre persoane din afara societatii, care nu au calitate de asociat, caz in care procedura se realizeaza in doua etape conf. legii nr. OUG 54/2010. Pentru cesiunea interna (intre asociati), cesiunea se face intr-o singura etapa care dureaza circa 7 zile.
In prima etapa se publica in Monitorul Oficial intentia de cesionare a partilor sociale, iar pentru a putea trece la etapa urmatoare se asteapta 30 de zile, timp in care ANAF-ul sau persoanele lezate pot face opozitie la cesiune. Daca societatea are datorii, cesiunea de parti sociale nu este posibila.
Dupa trecerea celor 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, trebuie depuse actele pentru a doua etapa. Termenul de realizare pentru o cesiune de parti sociale este de circa 7-10 zile lucratoare.
Formalitatile cesiunii partilor sociale
Este esential ca toate formalitatile legale sa fie respectate in cadrul acestui proces, iar toate actele sa fie depuse conform cerintelor legislatiei in vigoare. Cesiunea de parti sociale reprezinta un proces complex, iar respectarea tuturor termenelor si procedurilor este cruciala pentru desfasurarea corecta a acesteia.
Acte necesare cesiune parti sociale ONRC
- Copii ale actelor societatii
- Copie de pe buletinul noului asociat
Costuri contract cesiune parti sociale
790 lei
Procedura de lucru cesiune parti sociale: ce presupune cesiunea
Pentru cesiune parti sociale vom stabili o intalnire la sediul Fabrica de Firme din Mun. Bucuresti (Str. Agricultori nr. 87, Sector 2), unde ii vom solicita administratorului documentele enumerate mai sus in vederea efectuarii procedurilor necesare.
Pentru cei care nu pot ajunge la sediul nostru, in urma discutiei telefonice sau pe email ne pot trimite scanat documentele necesare pentru a fi depuse la Registrul Comertului.
In timpul discutiilor noastre, vom incheia un contract de prestari servicii intre Fabrica de Firme si beneficiar. Daca discutia se va desfasura telefonic sau pe email, vom pregati contractul si il vom atasa in email, insotit de factura de avans. Odata ce primim dovada achitarii avansului, vom depune toate documentele necesare pentru cesiunea partilor sociale la Registrul Comertului.
Ne vom ocupa de tehnoredactarea actului constitutiv, hotararea asociatilor si a tuturor celorlalte decizii si acte necesare precum contract de comodat, daca este cazul. Vom completa cu atentie toate cererile si formularele necesare pentru cesionarea partilor sociale sau pentru orice alte mentiuni sau declaratii solicitate, inclusiv declaratii pe propria raspundere de lipsa asociatiei de proprietari sau locatari.
Echipa noastra se va asigura ca toti pasii sunt intocmiti corespunzator, inclusiv pregatirea documentelor, depunerea lor la Registrul Comertului, ridicarea actelor aprobate si predarea acestora in mainile beneficiarului. Ne vom asigura ca totul decurge cat mai eficient si profesionist posibil, pentru a facilita procesul de cesiune parti sociale firma.