Infiintare firma: 3 cele mai intalnite stereotipuri
O data cu cresterea numarului de afaceri online, oamenii gasesc acum tot mai multe modalitati de a deveni antreprenori. Cu aceasta crestere exponentiala a numarului de persoane care aleg calea antreprenoriatului, trebuie sa existe si o discutie clara despre stereotipurile care vin atasate pornirii propriei afaceri si procesului de infiintare firma.
Da, poate ca aceste stereotipuri se adeveresc in unele situatii, insa, de cele mai multe ori, oamenii pur si simplu se asteapta la ce este mai rau. Totusi, din moment ce tot mai multi oameni devin antreprenori, inseamna ca stereotipurile sunt defalcate. Deci, care sunt unele dintre aceste stereotipuri si cum se dovedesc a fi gresite?
Este firesc sa existe stereotipuri, precum sunt prezente si in orice alt domeniu, si lumea antreprenoriatului dispune de o serie de care cei mai multi intreprinzatori se tem si, astfel, renunta la ideea de a da start procesului de infiintare firma. Fie ca ai auzit despre antreprenoriat ca este doar pentru barbati sau ca vei fii conectat 24/7 la afacerea ta, fara a te putea deconecta, noi suntem aici sa iti spunem ca lucrurile nu stau chiar asa.
Este adevarat ca procesul de inregistrare marca OSIM poate fi coplesitor daca nu te inconjori de experti specializati care sa iti usureze munca, insa pe masura ce incepi o afacere cu gandul sa faci o diferenta, succesul este pe aproape! Asigura-te ca alegi un sediu social, intocmeste toti pasii necesari si haide sa dam startul impreuna!
Fiindca ne-am gandit ca ti-ar fi utila o descriere a celor mai intalnite lucruri pe care s-ar putea sa le auzi in momentul in care te decizi sa incepi propriul business, venim cu contraargumente pentru a demonta aceste mituri, stereotipuri sau oricum ai vrea sa le numesti. Esti gata? Citeste in continuare randurile ce urmeaza si te vei convinge ca nu trebuie niciodata sa judeci pe baza unor prejudecati.
Nu, nu trebuie sa lucrezi 24 de ore pe zi
Acest stereotip se afla in stransa legatura cu faptul ca timpul si resursele petrecute in primele etape sunt esentiale pentru viitoarele castiguri. Cu toate ca atat timpul, cat si resursele sunt importante, supravietuirea businessului depinde de supravietuirea ta fizica si mentala!
Inainte de a incepe procesul de infiintare firma, trebuie sa te lamuresti ca nu exista 24 de ore lucratoare. Indiferent cat de mult te-ai implica in proiectul tau, acele multe ore de lucru se vor intampla doar in situatiile limita si probabil nici atunci. Asigura-te ca atat tu, cat si echipa ta lucrati eficient in orele de lucru cu un flux corect si planificat in detaliu. Urmati pasii de lucru pentru a va asigura ca termenul limita al proiectului este respectat pana ce proiectul se apropie de finalizare.
Fiind antreprenor, pe langa stabilirea unui sediu social si aspectele manageriale, ai puterea sa-ti dictezi propriul program si chiar pe cel al echipei. Asadar, preia controlul asupra afacerii tale pentru a lucra inteligent si eficient. Niciodata nu intrece limita munca-viata privata, fiindca intotdeauna o minte odihnita iti va permite sa generezi idei mult mai valoroase decat atunci cand te neglijezi si faci totul pe repede inainte, din dorinta de a face cat mai multe lucruri intr-un timp cat mai scurt.
Asa ca, data viitoare cand un client solicita sa-si faca treaba in weekend, protejeaza-te pe tine, dar protejeaza-ti si echipa si stati departe de munca in timpul liber. Un client autentic iti va respecta intotdeauna prioritatile in afara programului de lucru.
Probabil ca ai auzit ca reinventarea rotii este singura cale spre succes. In realitate nu este așa! Hai sa vezi de ce…
Dupa ce etapa de inregistrare marca OSIM este gata, firma este infiintata si locul in care se va desfasura activitatea este ales, adica un sediu social, cele mai multe intreprinderi se autoafunda intr-o presiune continua pentru a dezvolta ceva nou si de neimaginat. De ce fac acest lucru? Fiindca au senzatia ca doar prin reinventarea rotii pot atinge succesul.
Poate ca unii reusesc si in acest caz singular, mass-media croieste o adevarata pleiada a eroului in jurul unui business triumfator care a reusit sa reinventeze roata. Dar ce te faci cu celelalte 99% din cazuri, care pur si simplu nu au ce sa revolutioneze? Sunt ele oare sortite esecului? Nici pe departe!
Succesul nu tine de reinventarea rotii, ci mai degraba de un proces simplificat de a rezolva o problema. Asa ca, daca esti dornic sa inaintezi procesul de infiintare firma, te poti gandi, mai degraba, la o abordare inventiva a ceva ce deja exista, fara sa te complici in detalii, dar care poate genera un impact pe piata. Ce presupune aceasta abordare? Este simplu! Prin ideea ta de business, trebuie in fapt sa incerci sa rezolvi o problema existenta, folosindu-te de tehnologia disponibila, dar atacand problema intr-o maniera personala.
„Ca antreprenor, trebuie intotdeauna sa iti asumi riscuri”. Nu, nu trebuie!
Un alt stereotip pe care oamenii si-l imagineaza ca pas imediat urmator dupa o infiintarea firmei este ca antreprenorii sunt persoane care constant isi asuma riscuri. In aparenta, oamenii isi imagineaza ca un antreprenor va miza tot ce are pe o idee si va face alegeri aparent riscante pentru a-si continua proiectul.
Singurul aspect valabil din acest stereotip este ca, intr-adevar, antreprenorii vor avea de luat decizii, care ii vor pune intr-o oarecare dificultate. Totusi, alegerile dificile vor fi luate cu mare atentie, fiindca niciun antreprenor nu isi va risca afacerea, in adevaratul sens al cuvantului, pentru o idee de moment sau pentru o decizie luata in graba. Antreprenorii vor lua intotdeauna decizii calculate si isi vor cantari alegerile cu atentie, deoarece, la urma urmei, ideea si afacerea lor depind de aceasta si o iau extrem de in serios.
Noi, cei din echipa Fabrica de Firme, suntem tare curiosi cate dintre aceste mituri le-ai aplicat si tu deja in conturarea tabloului unui antreprenor. Lasa-ne un comentariu! Aceste mituri ale antreprenoriatului sunt stereotipuri prin excelenta si reduc ceea ce este cu adevarat un spirit antreprenorial intr-un personaj de actiuni. Cand etichetezi oamenii, nu doar ca le limitezi actiunile, ci iti stabilesti tu insuti anumite limitari.