Cum alegi locația unei afaceri
Chiar daca nu exista o definitie clara a ceea ce reprezinta o locatie perfecta pentru desfasurarea activitatii unei afaceri sau companii, antreprenorii trebuie sa decida zona pe care o vor alege. Aceasta alegere trebuie sa tina cont de cateva criterii esentiale, pe care le vom prezenta noi mai jos. Cu certitudine, trebuie sa tii cont de tipul afacerii pe care o detii si de clientii carora te adresezi.
Chiar si intr-o epoca in care oamenii pot cumpara si vinde prin internet, iar echipe de proiect din diferite tari colaboreaza fara probleme, locatia joaca totusi un rol semnificativ in succesul sau esecul unei companii.
Cele mai importante criterii de care sa tii cont pentru o locatie
Alege o locatie accesibila pentru clientii vizati. Nu stabili sediul firmei in cartiere marginase sau cu reputatie subreda. In aceste locuri nu sunt sanse prea mari de reusita nici pentru a atrage clienti, dar nici angajatori. Cel mai bun loc se afla cat mai aproape de centrul orasului, langa cladiri si repere cu care oamenii sunt familiarizati. Spre exemplu, banca sau statia de metrou.
Cand alegi o locatie trebuie sa iei in calcul si accesul la mijloacele de transport sau existenta parcarilor. De exemplu, daca ai o scoala de dans cu tarif ridicat, este mai mult decat indicat sa pui la dispozitia cursantilor locuri de parcare.
Daca ai ocazia, poti inchiria un spatiu in care s-a condus aceeasi activitate cu cea a afacerii tale. Spre exemplu, daca detii un coafor vei avea nevoie de amenajare speciala si de o anumita organizare a spatiului.
Tipul afacerii este cel mai important criteriu
In functie de profilul afacerii, trebuie sa alegi o locatie cu trafic mare de potentiali consumatori, spre exemplu o cafenea, sau o zona mai linistita, mai putin aglomerata pentru o gradinita particulara.
Criterii de baza in privinta locatiei daca vrei sa-ti deschizi un restaurant
Deschiderea unui restaurant presupune un plan de afacere complex, care sa aiba in vedere mai multe criterii, printre care si cele mai importante privind locatia. Iata care sunt acestea:
Accesibilitate. Ideea de baza a acestui business este ca vrei sa treaca pragul cat mai multa lume. Pentru asta, este nevoie sa il pozitionezi intr-o zona cat mai accesibila. Spre exemplu, poti alege fie o zona intens circulata de locuitorii orasului si de turisti, fie iti alegi o zona foarte cunoscuta. De asemenea, zona trebuie sa fie usor de gasit pentru oricine.
Vizibilitate. Pentru ati face cunoscut brand-ul trebuie sa il faci vizibil. Vizibilitatea fizica ti-o creezi in momentul in care restaurantul este bine pozitionat, in ochii trecatorilor, in zonele bune ale orasului. Pentru a-ti asigura succesul, vizibilitatea este una dintre caracteristicile principale pe care trebuie sa o ai in vedere inainte de a deschide.
Spatiul disponibil. Acesta este un alt aspect important pentru locatie. Cu siguranta stii deja ce specific va avea restaurantul tau. Pentru a te asigura ca ai spatiu suficient, trebuie sa verifici asta inainte. Poti avea in vedere amenajarea unei terase exterioare si spatiu incapator, atat afara, cat si in interior.
Daca vei tine cont de aceste aspecte cu siguranta nu vei da gres cu afacerea ta. Tine cont si de utilitatea locurilor de parcare. Din punct de vedere legal, Fabrica-de-Firme este alaturi de afacerea ta inca de la inceput.