5 sfaturi pentru a avea o relație mai eficientă cu contabilul tău
Infiintarea unei firme reprezinta visul multora dintre noi. Ce-i drept, cand esti antreprenor si lucrezi pentru propria afacere, parca si sarcinile le indeplinesti cu mai mult spor. Ca orice lucru in viata, deschiderea propriei firme are parti bune, cat si parti mai putin bune. Nu te gandi ca ti-ai infiintat firma si totul o sa fie roz si o sa mearga struna. Acest proces de deschidere implica multa responsabilitate si sacrificii. In primul rand, trebuie sa te asiguri ca angajezi oameni pe care te poti baza si care sunt eficienti pentru afacerea ta. In al doilea rand, trebuie sa te asiguri lunar de efectuarea tuturor platilor, fie ca vorbim despre salariile angajatilor, servicii de contabilitate sau diverse taxe implicite. Insa cheia succesului consta in relatia pe care o ai cu angajatii, cu colaboratorii si foarte important cu contabilul tau.
5 sfaturi pentru o relatie mai eficienta cu contabilul tau
1. Nu întarzia cu documentele catre contabil
Pentru mentinerea unei relatii eficiente intre tine si contabilul tau trebuie sa te asiguri ca predai la timp documentele, conform zilei, saptamanii stabilite de ambele parti. Gandeste-te ca orice intarziere produsa afecteaza atat relatia ta cu contabilul, cat si activitatea firmei, producandu-se un dezechilibru. Contabilul la randul sau trebuie sa aloce un anumit timp prelucrarii documentelor, astfel nepredarea acestora in timp util poate duce la intarzierea predarii situatiilor contabile. Asadar, respectati termenul de predare al documentelor catre contabil!
2. Asigura-te ca trimiti toate documentele
Pe langa respectarea termenului de predare al documentelor, un alt aspect la fel de important consta in trimitera tuturor documentelor si asigura-te ca nu omiti niciunul.
Omisiunea anumitor documente poate duce din nou la intarzierea predarii situatiilor contabile, deoarece contabilul este nevoit sa aloce un timp suplimentar verificarii documentelor transmise ulterior, astfel producandu-se decalaje. Aceasta situatie nu este benefica si placuta nici pentru tine si firma ta, cat nici pentru contabil.
3. Intocmeste corect documentele pe care i le predai contabilului
La fel ca in celalalte doua cazuri, intocmirea corecta a documentelor si forma in care acestea sunt predate este foarta importanta. Nu iti face griji despre modalitatea in care trebuie sa fie realizate acestea, deoarece contabilul tau trebuie sa iti comunice criteriile de intocmire si modul in care acestea sa fie transmise, avand in vedere ca transmiterea si completarea eronata a documentelor afecteaza in mod implicit activitatea ta, cat si activitatea sa. Asadar, daca ai intrebari legate de intocmirea documentelor, nu ezita sa iti intrebi contabilul! Este mai bine sa il contactezi de cateva ori pentru a te asigura de modul de redactare, decat sa le transmiti intr-o forma gresita si sa fii nevoit ulterior sa le realizezi din nou.
4. Fii transparent
In ceea ce priveste activitatea firmei tale, incearca sa fii cat mai transparent cu contabilul tau. Ascunderea sau omiterea unor informatii pot duce la crearea unei situatii inconfortabile de ambele parti. Si nu uita! Inainte de a lua anumite decizii legate de management, cheltuieli efectuate sau investitiile pe care doresti sa le faci, consulta-te cu contabilul. Este cel mai in masura sa te ajute in luarea celor mai bune decizii si sa iti ofere sfaturi utile pentru business-ul tau.
Intra in obligatiile sale sa raspunda la orice intrebare, de la ce e bine de facut si legal, pana la a intocmi o factura. Bineinteles ca tot ce se discuta sau veti discuta sunt informatii confidentiale care vor ramane intre ambele parti.
5. Asigura-te ca respecti programul de lucru al contabilului
Asa cum tie iti place, si ce-i drept, asa cum tuturor ne place sa ni se respecte programul de lucru, asigura-te ca si tu, la randul tau, respecti programul de lucru al contabilului tau. Nerespectarea poate duce la o comunicare si relatie contractuala ineficienta intre tine si contabil. Astfel, pentru a evita situatia neplacuta la care se poate ajunge, incearca sa il contactezi, sa ii transmiti sau soliciti documente in cadrul orelor din programul sau.
De asemenea, evita pe cat mai mult posibil presiunile asupra sa. Astfel, incearca sa te organizezi cat mai bine pentru a-i transmite tot ce doresti si tot ce ai de zis in timpul programului, deoarece pe langa faptul ca e neplacut, orice informatie trimisa catre contabil trebuie analizata, procesata si poate ocupa destul de mult timp, oricat de urgent ar fi.
Asadar, incearca pe cat posibil sa respecti cele 5 sfaturi enuntate anterior si cu siguranta vei avea o relatie buna si eficienta cu contabilul tau si de ce nu, de lunga durata. Contabilul, in cele mai multe dintre firme poate reprezenta piesa de rezistenta care completeaza cu succes puzzle-ul afacerii tale.