Importanța Declarației de Beneficiar Real
Declaratia de beneficiar real este o declaratie obligatorie, aceasta ajutand Oficiul National al Registrului Comertului in prevenirea si combaterea spalarii banilor. Depunerea acestei declaratii este absolut esentiala pentru toti detinatorii de business-uri, indiferent daca este vorba de o afacere mica, medie sau mare. Aceasta declaratie se depune anual (si de fiecare data cand apare o modificare) la oficiu in termen de 15 zile de la aprobarea situatiei financiare anuale.
Nedepunerea declaratiei de beneficiar real
In cazul in care nu depui declaratia de beneficiar real, vei putea primi o amenda de la 5.000 de lei pana la 10.000 de lei!
Procesul verbal de constatare a contraventiei se comunica Oficiului Registrului Comertului. Daca in termen de 30 de zile de la data aplicarii sanctiunii contraventionale nu s-a depus declaratia privind datele de identificare ale beneficiarului real, se va pronunta dizolvarea societatii de catre Oficiul National al Registrului Comertului sau a tribunalului.
Declaratie de beneficiar real pentru firmele infiintate mai devreme
De retinut, insa, ca in cazul societatilor inregistrate pana in data de 21 iulie 2019 (data in care legea a intrat in vigoare) termenul de depunere este pana in data de 21 iulie 2020 (adica 12 luni).
In 2020, persoanele juridice care au fost inmatriculate pana la data intrarii in vigoare a legii (adica 21 iulie 2019) vor depune o singura declaratie (dupa ce au fost aprobate situatiile financiare anuale).
Cum se depune o declaratie de beneficiar real?
Cererile de inregistrare a caror scop este depunerea declaratiilor de beneficiar real pot fi depuse la ghiseu, sau, daca preferi sa nu petreci timpul pe drumuri, online sau prin corespondenta (cu confirmare de primire, desigur). Pe langa aceasta cerere de inregistrare si declaratia de beneficial real, vei avea nevoie si de o copie a actului de identitate si, daca este cazul, o imputernicire speciala (in original).
Cererea trimisa in format electronic va avea atasata, evident, o semnatura electronica extinsa. De asemenea, cererea trimisa in format electronic (sau cea trimisa prin corespondenta) va avea anexata declaratiile privind beneficiarii reali (in forma autentica).
Este foarte important ca sa depui acea declaratie de beneficiar real, deoarece amenda poate ajunge pana la 10.000 de lei! Nu uita ca termenul limita este de 21 iulie, sau 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale, fie de la data in care a intervenit o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real!
Pentru mai multe informatii utile business-ului tau intra pe site-ul nostru Fabrica de Firme, unde vei descoperi intregul portofoliu de Servicii cu care te putem ajuta! Poti accesa pagina de Contact, unde vei gasi toate detaliile pentru a intra in legatura cu noi!