Acte necesare deschidere punct de lucru
O firma, care nu poate fi autorizata la terti si nu are activitate de teren, are nevoie de un punct de lucru. Acolo ea isi poate desfasura activitatea. In cazul in care locatia difera de sediul social, se impune deschiderea unui punct de lucru.
Cele mai frecvente greseli care privesc punctul de lucru
Prima greseala, si cea mai intalnita, este aceea de a face in acelasi loc, la aceeasi adresa, atat sediul social, cat si punctul de lucru. Important de retinut este ca, daca vrei sa desfasori activitatea la sediul social, altul decat la un cabinet de avocat, nu mai este necesara infiintare unui punct de lucru in aceeasi locatie, pentru ca poti autoriza activitatile dorite la sediul social.
A doua confuzie cu care se confrunta majoritatea antreprenorilor este daca sa treaca sau nu punctul de lucru in actul constitutiv. Ei bine, punctul de lucru nu se trece in actul constitutiv. Acest lucru te va scuti de multe taxe si drumuri in viitor, mai ales la desfiintarea punctului de lucru sau adaugarea de puncte noi de lucru.
Documentele necesare pentru deschidere punct de lucru
- Actul constitutiv al societatii;
- Certificatul constatator al societatii;
- Declaratia model 3;
- Decizie a Asociatului Unic/Hotararea AGA, dupa caz;
- Anexa contor cuvinte la Decizie/Hotarare AGA;
- Dovada folosintei/detinerii spatiului ce urmeaza a fi folosit drept punct de lucru (contract de comodat, inchiriere, certificat de mostenitor, titlu de proprietate, contract de vanzare etc.);
- Acordul vecinilor (daca este cazul).
Cand se inregistreaza un punct de lucru la ANAF?
Conform art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale:
”Orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat.”
Asadar, daca la punctul de lucru ai minim 5 angajati, trebuie urmata procedura de inregistrare la ANAF a punctului de lucru. Trebuie sa completezi formularul 060, in termen de 30 de zile de la data infiintarii punctului de lucru si sa il depui la ANAF, impreuna cu alte documentele mentionate acolo.
Retine ca, Fabrica-de-Firme vine in ajutorul tau si in acest caz! Te putem ajuta cu deschidere punct de lucru, dar si alte Servicii ce ti-ar putea fi de folos!