Care e diferenta dintre marca, emblemă și logo?
Care e diferenta dintre marca, emblemă și logo?
Auzim deseori vorbindu-se despre marca, emblemă, logo și brand, dar câți dintre noi știu ce înseamnă fiecare, cui îi este atribuită sau care sunt diferențele dintre ele? Asta vei afla din articolul următor.
Marca
Marca reprezintă orice semn susceptibil de reprezentare grafică servind la deosebirea produselor sau serviciilor. Mărcile pot fi constituite din: desene, cuvinte, cifre, forma produsului sau a ambalajului, combinații de culori, forme tridimensionale sau orice altă combinație de semne.De asemenea, marca poate fii și denumirea societății comerciale, cu sau fără o grafică specială, fără a fi necesar ca marca să fie identică cu denumirea societății.
Emblema
Conform art. 30 alin. (2) din Legea nr. 26/1990, emblema este semnul sau denumirea care deosebește un comerciant de altul.
Emblema este element incorporal al fondului de comerț și un atribut de identificare a comerciantului, dar este facultativă, spre deosebire de firma comerciantului care este obligatorie. Astfel, emblema individualizează atât activitatea comerciantului, cât și persoana care desfășoară activitatea. Emblema va fi stabilită fără să se țină cont de calitatea comerciantului, de forma sub care organizează și funcționează ori de vreo altă condiție de acest gen.
Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească emblema sunt: caracterul de noutate; disponibilitatea și distinctivitatea.
Logo
Logo-ul este o imagine simbolică care reprezintă o firmă, o entitate, o țară sau un grup. Acesta poate fi un symbol grafic sau text, de orice formă sau culoare. De asemenea, logo-ul este cel mai important instrument al identității vizuale.
Un logo ajută la identificarea brandului pe care tocmai l-ai creat. De asemenea, un logo ajută și la identificarea industriei din care faci parte. Având un logo dai dovadă de professionalism și astfel crește încrederea în afacerea ta.
Toate aceste elemente sunt esențiale pentru dezvoltarea afacerii tale!