Care e diferenta dintre marca, emblemă și logo?
Auzim deseori vorbindu-se despre marca, emblema, logo si brand, dar cati dintre noi stiu ce inseamna fiecare, cui ii este atribuita sau care sunt diferentele dintre ele? Asta vei afla din articolul urmator.
Marca
Marca reprezinta orice semn susceptibil de reprezentare grafica servind la deosebirea produselor sau serviciilor. Marcile pot fi constituite din: desene, cuvinte, cifre, forma produsului sau a ambalajului, combinatii de culori, forme tridimensionale sau orice alta combinatie de semne. De asemenea, marca poate fi si denumirea societatii comerciale, cu sau fara o grafica speciala, fara a fi necesar ca marca sa fie identica cu denumirea societatii.
Emblema
Conform art. 30 alin. (2) din Legea nr. 26/1990, emblema este semnul sau denumirea care deosebește un comerciant de altul.
Emblema este un element incorporal al fondului de comerț și un atribut de identificare a comerciantului, dar este facultativa, spre deosebire de firma comerciantului care este obligatorie. Astfel, emblema individualizeaza atat activitatea comerciantului, cat si persoana care desfasoara activitatea. Emblema va fi stabilită fara sa se tina cont de calitatea comerciantului, de forma sub care organizeaza si functioneaza, ori de vreo alta conditie de acest gen.
Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca emblema sunt: caracterul de noutate; disponibilitatea si distinctivitatea.
Logo
Logo-ul este o imagine simbolica care reprezinta o firma, o entitate, o tara sau un grup. Acesta poate fi un simbol grafic sau text, de orice forma sau culoare. De asemenea, logo-ul este cel mai important instrument al identitatii vizuale.
Un logo ajuta la identificarea brandului pe care tocmai l-ai creat. De asemenea, un logo contribuie si la identificarea industriei din care faci parte. Avand un logo, dai dovada de profesionalism si, astfel, creste increderea in afacerea ta.
Toate aceste elemente sunt esentiale pentru dezvoltarea afacerii tale!