fbpx
Program: Luni - Vineri / 08:00 - 18:00
Str. Agricultori nr. 87, Sector 2
[email protected] Afișează număr

Ridicare registre obligatorii - RUC, REF, RI

Ridicare registre obligatorii – In unele situatii, sunt cerute registre contabile obligatorii: Registrul Unic de Control, Registrul de Evidenta Fiscala, Registrul Inventar. Consultantii Fabrica de Firme eficientizeaza acest demers pentru antreprenori in schimbul unui onorariu de 150 RON.

Serviciu de ridicare registre obligatorii

Serviciul de ridicare a registrelor obligatorii este o solutie indispensabila pentru companii care doresc sa se pregateasca in mod corespunzator in cazul unui control la solicitarea organelor specializate. Prin intermediul acestui serviciu, reprezentantul legal al firmei obtine un partener de incredere care ii poate asigura ca toate documentele si inregistrarile necesare pentru conformitatea legala sunt disponibile si actualizate in orice moment.

Registrul Unic de Control (RUC)

Registrul Unic de Control reprezinta un document cu regim special in mediul afacerilor. Stipularile legale privind Registrul Unic de Control impun pentru persoanele juridice obligativitatea prezentarii acestui document la solicitarea organelor de control specializate.

Scopul Registrului Unic de Control constituie centralizarea si evidentierea tuturor inspectiilor si verificarilor la care este supusa o societate de organele de control specializate si acopera domenii precum fiscal, sanatate, fitosanitate, urbanism, constructii, protectia consumatorului siguranta muncii, inspectia muncii, prevenirea incendiilor, precum si alte domenii reglementate de legislatie.

In vederea controalelor, Registrul de Unic Control trebuie pastrat la sediul social al firmei, iar in cazul in care firma dispune si de sucursale sau filiale (sedii secundare), atunci este necesara intocmirea unui Registru pentru fiecare punct de lucru declarat la ANAF.

Eliberarea Registrului Unic de Control

Conform Legii 252/2003, obtinerea Registrului Unic de Control se face de la sediul ANAF de pe raza teritoriala in care isi are sediul social contribuabilul. Pentru a procura un Registru acest document, este necesara prezentarea certificatului de inregistrare fiscala si sa se plateasca un cost de aproximativ 30 de lei.

In vederea obtinerii, se completeaza la ANAF o cerere pentru eliberare Registru Unic de Control alaturi de alte cateva documente precum: copie CI pentru persoana delegata, copie CUI societate comerciala pentru care se elibereaza  Registrul Unic de Control si delegatie pentru persoana care depune cererea.

Neachizitionarea Registrului Unic de Control in termen de 30 de zile de la data inregistrarii firmei risca o amenda cuprinsa intre 500 si 1.000 lei. In plus, neprezentarea Registrului Unic de Control la solicitarea organelor de control va fi sanctionata cu o amenda cuprinsa intre 1.000 si 2.000 lei.

Ridicarea Registrului de Evidenta Fiscala (REF)

Registrul de Evidenta Fiscala reprezinta un document obligatoriu pentru toate firmele care platesc impozit pe profit, conform dispozitiilor cuprinse in Ordinul nr. 870/2005. Scopul principal al acestui Registru este sa inregistreze in mod detaliat toate informatiile care au contribuit la stabilirea profitului impozabil si la calculul impozitului pe profit, astfel cum sunt raportate in declaratia referitoare la obligatiile de plata catre bugetul general consolidat.

Prin intermediul Registrului de evidenta fiscala, companiile pot documenta si monitoriza toate elementele relevante legate de impozitul pe profit, precum veniturile si cheltuielile, deducerile fiscale, amortizarea activelor, rezultatul fiscal, si alte informatii importante care afecteaza calculul si raportarea impozitului pe profit.

Registrul poate fi obtinut contra cost de la institutiile fiscale de pe raza teritoriala in care contribuabilul are inregistrat domiciliul fiscal. Solicitarea Registrului se face pe baza certificatului de inregistrare emis de Oficiul National al Registrului Comertului.

Ridicarea Registrului Inventar (RI)

Scopul principal al Registrului Inventar consta in stabilirea cu exactitate a starii actuale a tuturor elementelor legate de active, datorii si capitaluri proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute in diverse titluri, apartinand altor persoane fizice sau juridice. A

Registrul inventar se completeaza in momente-cheie, cum ar fi la inceputul activitatii, la incheierea exercitiului financiar sau in cazul incetarii activitatii. Datele utilizate pentru completarea sa provin din liste de inventariere si procese-verbale de inventariere, care descriu elementele referitoare la active, datorii si capitaluri proprii in detaliu.

Costuri ridicare registre obligatorii:

  • Costul pentru Registrul Unic de Control este 30 lei
  • Costul pentru Registrul Inventar este 10 lei
Suna